Inici Seccions  Grup de Joves Activitats JOVES - TRAVESSA AGUDES (MONTSENY) - 11/12/2016

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

JOVES - TRAVESSA AGUDES (MONTSENY) - 11/12/2016

2a sortida del Grup de Joves, el diumenge 11 de desembre de 2016, al Montseny.

Travessa des de la Font de Passavets fins Sant Marçal, passant pel Turó de l’Home i les Agudes.

Hi van participar els joves Guiu-Arnau Estéllez, Joan Martí, Miquel Martí, Pau Minguet, Biel Novella, Laia-Wayra Ortín, Bernat Pérez i Júlia Santín, els monitors Albert, Claudia i Xavier i també els pares de dos dels nois participants, l'Anna-Llibertat i el Jordi, que ens van ajudar amb la logística dels desplaçaments.

Ens vam trobar tots a l’estació de Vilanova i allí ens vam distribuir en els dos vehicles que ens van acompanyar. Ens vam dirigir per la C-15 fins a Vilafranca, on vam agafar l’autopista AP-7 direcció Barcelona i Girona. A la sortida 11 de Sant Celoni vam enllaçar amb la BV-5114 direcció a Santa Fe del Montseny i vam aturar-nos al km 22 on està situada la font de Passavets, inici de la nostra ruta, situada a 1200 m sobre el nivell del mar.

Un cop a la font, i mentre els pares acompanyants anaven a deixar un vehicle a Sant Marçal (al km 28 de la mateixa carretera), el Xavier va aprofitar per fer un brífing de la sortida. Després, la Clàudia i l’Albert van dirigir uns estiraments per tal d’escalfar la musculatura. Cap a 2/4 d'11 vàrem començar l’ascensió al Turó de l’Home seguint el PR-C 208, una pista ampla i molt ben marcada que anava guanyant alçada amb unes marcades ziga-zagues. Aviat vam deixar la pelada fageda de Santa Fe i als 1.300 metres aproximadament  ens vam endinsar en un preciós bosc d’avets.

Vam anar guanyant altura i als 1.550 metres vam arribar al pla dels Pous, on vàrem poder contemplar el pou del Comte, on el Xavier va aprofitar per explicar què era un pou de neu i com s’utilitzava. A l’arribar al prat dels Rocs Cremats, a 1.580 metres, ens vam reagrupar i vam fer un petit descans. Després vam contemplar la vista des del coll Pregon i seguidament arribàvem a les 12 i 10 al cim del Turó de l’Home, a 1.706 metres.

Després d’un altre descans, que vam aprofitar per fer fotos, ens vam dirigir al coll de Sesbasses i a la carena que ens va portar fins al cim de les Agudes, de 1.706 m, on arribàvem a la 1 del migdia. Al cap d'una estona, vam baixar fins al coll de les Agudes i vam aprofitar que feia un dia extraordinari per menjar i fer diversos tallers. El Xavier va repassar el que s’havia comentat a Montserrat sobre la utilització de la manta tèrmica i va explicar com trucar a emergències (112) en cas de necessitat, i també com actuar en cas de la intervenció d’un helicòpter en una situació de rescat. La Clàudia i l’Albert van fer un taller d’orientació per saber situar el plànol seguint referències visuals. Aprofitant aquest descans, els pares que ens acompanyaven es van avançar per baixar cap a Sant Marçal per tal de recuperar el vehicle que s’havia quedat a Passavets.

Nosaltres, després d’aquesta aturada, vam començar a baixar a les 14:40 seguint el GR 5.2, fins al coll de Sant Marçal. Pel camí, aprofitant les restes d’antigues carboneres, el Xavier va explicar com es construïen i per a què s’utilitzaven. La baixada pel GR ens duia per un camí a voltes molt dret, sempre per la fageda. Al final, passada un ampli pedriscall, el camí es feia més planer i s’eixamplava, fins al coll de Sant marçal, a 1.106 metres, punt final de la nostra excursió, on arribàvem a les 4 i 20 de la tarda.

Després d’una altra sessió d’estiraments a càrrec de la Clàudia i l’Albert, vam retornar cap a Vilanova.
ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_SFITXA TÈCNICA MONTSENY_GdJ748 Kb

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat