Inici Seccions  Grup de Joves Activitats JOVES - ACAMPADA A LA VALLFERRERA - 7-10/08/2017

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

JOVES - ACAMPADA A LA VALLFERRERA - 7-10/08/2017

7a activitat del Grup de Joves, aprofitant l'organització de la IV Acampada del Grup de Muntanya en Família, entre els dies 7 i 10 d'agost de 2017, a la vall Ferrera (Pallars Sobirà).

Hem estat 9 joves (la Fiona Bel, el Guiu-Arnau Estéllez, el Miquel Martí, el Pau Martí, el Roger Martí, la Laia-Wayra Ortin, el Pau Ortin, el Joan Recasens i la Júlia Santín) i 2 monitors acompanyants (l'Anna-Llibertat i el Joan). En total, però, comptant les persones del Grup de Muntanya en Família, hem estat 18 famílies i un total de 61 persones a l'acampada!

Hem arribat el dilluns 7 d'agost al càmping Pica d'Estats de la població pallaresa d'Àreu i cadascú ha plantat la seva tenda. Durant la resta del dia cadascú ha fet el que ha preferit: des de voltar per l'entorn, fins a banyar-se a la piscina o fer una visita a la serradora d'Àreu.

El dimarts 8 d'agost ens hem llevat molt d'hora per agafar els vehicles a les 7 del matí i pujar fins a l'aparcament d'Aixeus, situat a 2.100 metres d'altitud. Fet el brífing de l'excursió hem iniciat el sender que remunta el barranc d'Aixeus fins a un pla on l'aigua queia en cascada i on hem pogut veure un isard. Els núvols abundants cobrien bona part del cel i passaven amb rapidesa per sobre nostre. El sender, en pujada continuada, ens ha dut fins a la cota 2.430, situada sobre l'estany d'Aixeus i al peu del cercle de muntanyes. Hi hem fet una parada per recuperar forces i tot seguit hem emprès la forta pujada pel vessant nord del Monteixo, primer per una diagonal seguida d'una canal vertical i després per pendents de roca. Sota un esperó rocallós hem fet una nova parada per reagrupar-nos i després ja no hem parat fins a una carena secundària per grimpar la part final de l'excursió fins al cim del Monteixo, a 2.902 metres d'altitud. Durant la baixada, hem anat fins a la vora de l'estany d'Aixeus, on hem trobat la resta del Grup de Muntanya en Família i hi hem dinat. A la tarda, piscina i voltes pel càmping i pel poble d'Àreu.

El dimecres 9 d'agost també hem sortit a les 7 del matí per desplaçar-nos amb els vehicles fins a l'aparcament de la Molinassa, a 1.800 metres d'altitud, punt de sortida de les ascensions a la Pica d'Estats. Nosaltres hem seguit el GR 11 per sobre el pla de Boet i hem anat guanyant alçada fins al pla d'Arcalís i el pla de la Socalma, aquest darrer per damunt dels 2.100 metres. Tot seguit hem iniciat un flanqueig pujador per sobre el pla de Baiau i a les envistes de la carena muntanyosa dels Lavans, a llevant, i de Baiau, al sudest. El temps era amenaçador, tot i això hem aconseguit arribar fins als estanys d'Ascorbes, situats en un paratge solitari situat a gairebé 2.400 metres d'altitud, on ha calgut posar-se guants, caputxes i gorros a causa del fred que hi feia. El nostre objectiu, el refugi de Baiau, que vèiem sobre un esperó rocós, ha quedat per a un altre dia. Al cap de poca estona hem iniciat el descens pel mateix camí amb la intenció d'evitar la pluja. Per sort, només ens han caigut a sobre quatre gotes. En arribar als cotxes, però, la pluja s'ha desfermat i hem tornat cap al càmping on hem dinat i hi hem passat la tarda, al recer del bar i les tendes Al vespre hem fet un sopar comunitari als baixos de l'Ajuntament d'Àreu i hem pogut anar a dormir més tard que els altres dies. La darrera nit ha estat molt freda i la temperatura, al càmping, ha baixat fins als 4 graus. N'hi ha que han dormit dins del sac amb anorac.

El dijous 10 d'agost, hem anat desparant tendes, cadascú al seu ritme, i hem iniciat el retorn cap a Vilanova, després de uns dies aprofitats al màxim!

Podeu veure'n fotos si cliqueu la imatge superior esquerra.

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat