Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Gener 2018
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats GMeF

Bloc d'activitats del Grup de Muntanya en Família de l'AE Talaia

FAMÍLIES - DE GARRAF A SITGES - 28/01/2017

Diumenge 28

TRAVESSA DE GARRAF A SITGES (passant per l’ermita de la Trinitat)

Desplaçament amb tren.

FAMÍLIES - TALLER GUARNIMENTS CARNAVAL - 26/01/2018

Divendres 26, de 7 a 9 del vespre, al 2n pis del local social

TALLER DE GUARNIMENTS DE CARNAVAL

FAMÍLIES - ESQUÍ A LA MOLINA - 27-30/12/2017

Del 27 al 30 de desembre

II CURSET D'ESQUÍ ALPÍ A LA MOLINA (Cerdanya)

Allotjament a l'Alberg Mare de Déu de les Neus.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER LA MOLINA_GMeF630 Kb

FAMÍLIES - PUJADA DEL PESSEBRE - 17/12/2017

Diumenge 17

PUJADA DEL PESSEBRE AL TURÓ DE LES TRES PARTIONS (435 m) (Garraf/Alt Penedès)

Itinerari: Mas de l’Artís - Corriol de ‘la Botifarra’ - Coll de Cal Deus - Turó de les Tres Partions - Fondo del Teixidor - Fondo de les Oliveres - Mas de l’Artís. Durada: 2.30 h (sense parades). Longitud: 7,15 km. Desnivell: 320 m.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER_TURÓ_TRES_PARTIONS_GMeF1043 Kb

FAMÍLIES - TALLER FIGURETES PESSEBRE - 01/12/2017

El divendres 1 de desembre hem fet el nostre 6è taller de figuretes de pessebre amb els nens i nenes del GMeF i una bona colla de mares i pares que s'hi han afegit per ajudar-los.

Enguany hem volgut fer les peces del nostre pessebre utilitzant com a material principal agulles d'estendre de fusta. També hem fet servir altres complements per crear les figuretes, com ara teles, pintures, etc.

L'estona del taller ha estat molt productiva i una bona manera de compartir taula entre els nens i els pares i mares.

Mentrestant, altres mares i pares han muntat el pessebre de l'entitat, que ha quedat instal·lat al vestíbul del primer pis. Ha quedat molt bonic, amb una cinglera de suro, molta vegetació i totes les figures del pessebre, caganer inclòs, és clar, que ha volgut amagar-se entre unes branques.

El pessebre, l'anirem a instal·lar al turó de les Tres Partions el proper diumenge 17 de desembre.

Si voleu veure'n algunes fotos, cliqueu la imatge.

FAMÍLIES - PUIG CASTELLAR - 26/11/2017

77a sortida del Grup de Muntanya en Família. Hem aprofitat que a finals de novembre els dies són més curts per plantejar una sortida a  poc menys d’una hora de Vilanova i la Geltrú, i ens hem apropat a l’Anoia per fer una interessant sortida pel voltant de la Llacuna. Ha estat el diumenge 26 de de novembre de 2017, amb una participació de 29 excursionistes (dels quals 11 menors).

Ens hem trobat puntuals a les vuit del matí a l'aparcament del Parc del Garraf. S'ha complert la previsió meteorològica i el dia s’ha llevat fred i lleugerament ventós a Vilanova, i les converses abans de marxar giraven al voltant de la incògnita del dia que ens esperaria a la Llacuna. Sortim puntualment a un quart de nou, d'acord amb l'horari previst.

Poc després de les 9 arribem a Torrebusqueta, punt d’inici de l’excursió, amb un cel net i clar i una temperatura baixa, però per sort sense el temut vent. Torrebusqueta és un petit nucli de població, a uns dos quilòmetres de la Llacuna, i la nostra presència no ha passat desapercebuda: de seguida, alguns veïns han sortit a “investigar” qui eren aquests visitants i cap on anaven. Amablement ens han ofert explicacions i indicacions sobre el que ens trobaríem pel camí.

Havent esmorzat, i amb la recança de no poder fer un cafetó, agafem el carrer de la Plana, per començar-nos a enfilar cap a la plana d’Ancosa. Anem avançant a bon ritme i sense estirar-nos gaire, i de seguida fem cap al convent d’Ancosa i al pou de Gel. Aquí ens trobem el primer visitant inesperat: un bonic pit-roig que s’ha exhibit entre les branques d’un pi.

Passem vora un petit estany, al costat d’una bassa per als bombers, on petits i no tan petits no han aguantat la temptació de llençar-hi unes quantes pedres per fer-les rebotar sobre l’aigua. Aquí ens topem amb el segon visitant inesperat: un dels veïns del poble que havíem trobat abans de sortir i que passava per allà de “casualitat”. De seguida assolim la que ha sigut la gran atracció de l’excursió, l’espectacular roure d’Ancosa, amb les fulles de color tardor. Allà hem tingut nens enfilant-se a l’arbre, gent abraçant-lo i sobretot fotografies per a tots els gustos. Només per veure el roure ja valia la pena la caminada.

Encara que ha costat, deixem el roure tranquil i ens apropem a veure l’entrada de l’avenc d’Ancosa. Sorprèn perquè no es veu fins que quasi hi ets a sobre. Refent el camí fins a la bassa dels bombers, iniciem l’ascens cap al puig Castellar. Aquí el camí era més feixuc i el grup s’estira una mica. Després d’una parada de reagrupament a la font de les Canals, acabem de fer el darrer tram fins al cim. El bon dia que fa ens permet gaudir d’una bona vista, des del Pirineu fins al mar, des de l’Anoia fins a Montserrat.

Ja de baixada, traiem el cap per les restes d’un poblat Ibéric.

La tornada ha sigut ràpida i a un quart de tres ja érem al costat dels cotxes, contents pel bon dia que hem tingut i per les descobertes que hem fet. Allà cada u ha optat per la solució que més s'ajustava a les seves necessitats. Uns han anat a dinar de pícnic a la Llacuna, altres han buscat un restaurant i alguns han decidit tornar a dinar a Vilanova.
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER PUIG CASTELLAR_GMeF1290 Kb

FAMÍLIES - SERRA DE TIVISSA - 21-22/10/2017

76a sortida del Grup de Muntanya en Família. Hem passat un cap de setmana a les terres de la Ribera d’Ebre, concretament a la població de Tivissa, per conèixer el nucli antic del poble i la serra de Tivissa, que li fa de capçalera. Ha estat el dissabte 21 i el diumenge 22 d’octubre de 2017 i hem estat 39 excursionistes (17 menors).

Sortim de Vilanova dissabte a les 11 del matí i a ¼ d’1 ja som a Tivissa. A l’aparcament coneixem el Joaquim, l’enginyer geòleg que ens fa de guia pel nucli antic de Tivissa. Primer ens explica els precedents històrics del poble i després fem un tomb pel poble i coneixem el portal de l’Era, la plaça del Cargol, l’Ajuntament i la seva torre de les hores, la plaça de la Baranova i l’església de Sant Jaume, el portal d’Avall i la plaça del Mestre Cabré, on ens ensenya uns bonics fòssils que ha anat trobant per la zona, molt rica en aquestes restes.

Després del guiatge del Joaquim, ens desplacem amb els vehicles per la vertiginosa pista encimentada que ens duu a l’ermita de Sant Blai, un viatge que fa posar els pèls de punta a més d’un. Dinem a les taules de la zona de pícnic i després fem una sobretaula abrandada sobre l’actualitat política, mentre els nens i nenes juguen per l’entorn i alguns ens enfilem fins al cimet de la Creu, una talaia magnífica sobre la Ribera i el Priorat on sembla que hi hagué un castell.

Després de dinar tornem cap al poble i ens instal·lem a les habitacions de l’Alberg de Tivissa. Una estona de descans per fer el cafè o alguna partida de futbolí i a les 5 ens trobem a l’exterior de l’edifici per fer-nos una foto a favor dels presos polítics Jordi Sánchez (ANC) i Jordi Cuixart (Òmnium Cultural). Cap a 3/4 de 6 comencem un joc de pistes pel nucli antic de Tivissa, on cal localitzar noms de lloc, cargols escampats per carrers i places i altres informacions i proves d'enginy. Hi participen 5 equips, que fan un gran paper i gairebé emplenen totes les preguntes del joc.

A ¼ de 8 fem la projecció, a la sala d’actes de l’Alberg, de l’audiovisual “Amb les botes ben cordades, camins, colls, cims i carenes” per a les famílies que no el van poder veure el 6 d’octubre passat a la Talaia o per a aquells que volen repetir. A ¼ de 9 sopem (macarrons i cuixes de pollastre) i a les 9 en punt quedem palplantats davant la TV per seguir el discurs del president de la Generalitat.

Al cap d’una estona, donem els premis del joc de pistes, que ens ha cedit la FEEC (lot de bossa, tapaboques, impermeable i desplegable sobre refugis) i després els nens més grans (Arnau, Cesar, Martí i Roger) ens convoquen a la sala d’actes per fer un joc musical que han preparat, en què cal endevinar el títol de 8 cançons que han triat. Hi participa tothom, nens i nenes, mares i pares. En acabat, tothom a dormir que demà hi ha muntanya.

El diumenge baixem a esmorzar a les 8 i al cap d’una estona sortim a caminar. Sortim a peu de l’Alberg i pugem pel preciós camí de la Llena fins a un collet, on fem un reagrupament que aprofitem per pujar per una careneta fins al cim de lo Tormo de la Margarida, fins on arriba una via ferrada que s'enfila pel vessant del poble, que tenim sota mateix. Passem per les coves de la Llena i les giragonses ben calculades del camí ens duen fins al collet de la Llena i pugem fins al cim de la Roca Verdura (559 m), on cal desembolicar la gran senyera perquè pugui voleiar lliurement.

Baixem del cim i continuem fins al coll de la Llena, on el grup de menuts seguim el camí dels Arriers fins a l’ermita de Sant Blai. La resta del grup pugem per la drecera de Benet, amb alguns passos aeris i drets, fins a l’altiplà on trobem el cim de la Tossa (718 m), un esplèndid mirador on cal abrigar-se perquè fa una mica de vent. Fem la baixada pel sender dels Carboners que travessa l’espessa obaga de les Cabreres fins al coll de Monegret, on veiem unes filades de marge de pedra seca molt ben fetes i les runes de l'antic mas de Sant Blai, amb el forn exterior encara intacte i alguns xiprers estilitzats. A prop seu, empalmem amb el camí de Sant Blai, que ja no deixem fins a la font, que raja molt poc. Allà, per la pista encimentada i després pel camí GR, tornem fins a Tivissa, on ens espera el dinar (amanida de pasta i mandonguilles a la jardinera) i un petit descans.

La Montse, encarregada de l’Alberg, ens obsequia amb un clauer sobre els ibers per a cada adult i amb un imant per a cada menor. A més, ens regala un dossier amb informació de la zona i un mapa de la serra de Tivissa de l’Editorial Piolet.

Paguem l’estada, que ens ha sortit més barata del que teníem previst (descompte com a grup i descompte per estar federats a la FEEC) i anem marxant novament cap a Vilanova, amb la sensació d’haver viscut un cap de setmana molt intens a Tivissa.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SJOC DE PISTES DESCOBRIM TIVISSA_GMeF972 Kb
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER EXCURSIÓ TIVISSA_GMeF2130 Kb

FAMÍLIES - PROJECCIÓ AUDIOVISUAL CURS 2016-2017 - 06/10/2017

Divendres 6 d'octubre, a 2/4 de 9 del vespre, al local social

AMB LES BOTES BEN CORDADES... CAMINS, COLLS, CIMS I CARENES

Projecció audiovisual de les activitats del curs 2016-2017.

FAMÍLIES - COLLSACABRA - 24/09/2017

75a sortida del Grup de Muntanya en Família. Hem tornat cap al Collsacabra, concretament al pantà de Sau, des del qual hem pujat fins a Tavertet superant els cingles tan característics d'aquesta zona. Ha estat el diumenge 24 de setembre de 2017 i hem estat 44 excursionistes (19 menors).

Hem sortit de Vilanova a les vuit del matí i cap a les deu tocades ja érem a l'àrea d'esplai del pantà de Sau, on hem arribat per la pista que travessa la presa del pantà, continua per l'hostal La Riba i pel Club Nàutic Vic-Sau. Hem esmorzat a l'àrea de lleure i després d'una breu explicació hem iniciat el camí de les Places Carboneres per un bosc de roures i alzines.

Aviat hem arribat a un dels primers objectius del dia: la Domus del Pi, una antiga construcció defensiva bastida damunt d'un turó avançat cap a la vall. En aquest punt hem iniciat pròpiament el sender de les Places Carboneres i hem arribat a la primera placeta, equipada amb un plafó explicatiu de la tasca dels antics carboners i una pila de llenya al mig. Jordi Martí ha explicat com treballaven aquests antics operaris que transformaven la fusta de les alzines i els roures en carbó. Tot seguit hem continuat pel sender, que anava avançant per dins d'un alzinar, per sota les cingleres i travessant fins a dotze placetes carboneres.

Una pista més ampla ens ha dut a una cruïlla on hem enllaçat amb el GR 2, provinent de l'hostal La Riba. El grup de l'Opció Menuts ha pres el GR de cara amunt i arran dels prats del mas Nou ha anat guanyant alçada per dins del bosc, seguint els senyals blancs i vermells que anaven buscant les graonades del terreny per assolir el peu de les cingleres i, més amunt, per un sender estret, pujar fins l'altiplà i el poble de Tavertet.

El grup de l'Opció General, en canvi, s'ha esmunyit per un sender estret que anava guanyant alçada en diagonal cap a la canal del Castell, que han acabat pujant fent nombroses ziga-zagues pel costat de les cingleres primer rogenques i més amunt blanquinoses. La sorpresa ha estat trobar un antic vehicle estimbat al mig de la canal i totalment aixafat per les roques. Assolit l'altiplà, el grup ha anat pel costat de la masia del Castell fins a un mirador abocat sobre el pantà de Sau, les Guilleries i el Montseny. Després han caminat per l'altiplà fins arribar a Tavertet, on han retrobat el grup de l'Opció Menuts.

Com que feia força calor i al mirador del Pla de cal Xicot on preteníem dinar no hi havia gaire ombres, hem optat per entrar al poble, de cases antigues i molt ben cuidades, i ens hem instal·lat a la plaça Major, equipada amb bancs, pedrissos i arbres que hi feien molta ombra. Després de dinar han arribat dues de les famílies que havien tingut pana amb el cotxe i mentre els nens i nenes jugaven per la plaça i per tot el poble, alguns hem fet la becaina, altres hem visitat l'església de Sant Cristòfol, de nau central romànica i nau lateral gòtica (els bancs de l'església tenien el nom de cada família pintat al respatller), i també hi ha hagut força visites a un dels bars del poble, per fer-hi cafès i menjar gelats.

En acabat, ens hem fet una foto de grup davant l'església i una altra al mirador del Pla de cal Xicot, presidit per una gran estelada, i hem tirat avall seguint el recorregut del GR. Hem anat baixant per l'itinerari que ha fet de pujada l'Opció Menuts, de vegades a tocar de les roques abalmades de la cinglera, molt espectaculars.

Quan hem arribat a la cruïlla amb el sender de la canal del Castell d'aquest matí, hem deixat el GR i hem pres el sender de les Places Carboneres, però el tram inferior que encara no havíem fet i que ens ha retornat directament a l'àrea d'esplai, al peu del pantà de Sau, on hem donat per finalitzada aquesta fantàstica excursió d'avui pels cingles del Collsacabra.

Podeu veure'n fotografies si cliqueu la imatge que encapçala aquest resum.

Aquí podeu recordar la 22a excursió del GMeF que vam fer el 28 d'octubre de 2012 a la zona del Collsacabra; en aquella ocasió, del poble de Cantonigròs vam pujar fins al santuari de Cabrera.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER SAU-TAVERTET_GMeF1273 Kb

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 1 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat